Co by tu zmienić, by konwersja na stronie była wyższa?

Zamieszczone dnia

Każda strona internetowa powoływana jest do życia w jakimś celu. Najczęściej jest to sprzedaż określonych towarów i usług. Biznes internetowy rozwija się bardzo dobrze i wszystko wskazuje na to, że trend ten w latach kolejnych będzie się tylko umacniał. Internet jest przyszłością handlu, nic więc dziwnego, że nawet firmy, które dotychczas działały tylko na zasadzie prowadzenia stacjonarnych punktów sprzedaży, decyduje się na otwieranie swoich sklepów internetowych. Takie rozwiązania wymuszają też sami klienci, którzy doceniają korzyści płynące z możliwości korzystania z zakupów online.

Najlepszy z możliwych wariantów strony

O tym, czy dana strona internetowa spełnia pokładane w niej nadzieje przesądza bardzo istotny wskaźnik
Autor zdjęcia: Pricenfees

O tym, czy dana strona internetowa spełnia pokładane w niej nadzieje przesądza bardzo istotny wskaźnik. Jest to tak zwany współczynnik konwersji, który mówi nam o tym jaki procent użytkowników odwiedzających stronę skorzystało z danego rozwiązania, na przykład w przypadku sklepów internetowych – złożyło za jego pośrednictwem zamówienie.

Gdy konwersja nie jest tak wysoka, jakbyśmy sobie tego życzyli, konieczne jest podjęcie określonych działań. Z pomocą przyjść może wówczas test AB (więcej o teście tutaj: https://www.omniconvert.com/pl/testy-ab-mozliwosci). To stosunkowo prosty w swej formule test jednowymiarowy, którego przeprowadzenie pozwala na wprowadzenie na stronie (bądź podstronach) pewnych ulepszeń, które przełożą się na większą skłonność do wykonania przez użytkowników pożądanej od nich czynności.