Co sprawdzi się lepiej na stronie – test A/B

Zamieszczone dnia

Test A/B wykorzystywany jest powszechnie w optymalizacji stron internetowych, w odniesieniu do uzyskiwanego za ich pośrednictwem współczynnika konwersji. Ponieważ strony internetowe projektowane i zakładane są właśnie po to, by konwersja była wysoka, gdy warunek ten nie jest spełniony, konieczne jest podjęcie określonych działań i usprawnień, które sytuacje tą odwrócą.

Co jest nie tak?

Test A/B wykorzystywany jest powszechnie w optymalizacji stron internetowych, w odniesieniu do uzyskiwanego za ich pośrednictwem współczynnika konwersji
Autor zdjęcia: Pricenfees

Decydując się na przeprowadzenie testów jednowymiarowych A/B, trzeba przede wszystkim postawić dobrą hipotezę dotyczącą tego, które elementy warto poddać testowaniu, by uzyskać w ten sposób szybkie i satysfakcjonujące w odniesieniu do konwersji wyniki. To, jaki element poddać testowaniu powinno być dobrze przemyślane, by nie trwonić niepotrzebnie pieniędzy i nie tracić czasu na przeprowadzanie testów i późniejsze analizowanie uzyskanych z nich wyników. Nie od dziś przecież wiadomo, że czas to pieniądz. Z tego właśnie względu, najlepiej zadanie to powierzyć specjalistom od marketingu, mającym doświadczenie w przeprowadzaniu takich działań. Będą oni w stanie szybciej zidentyfikować niedziałające należycie elementy na stronie, dokonując wymaganych w ich obszarze usprawnień.